Gårdagens tävling i punktform:

  • Övernattningen var på Fors gård & jag bodde i en fd. personallägenhet ovanpå stallet. Nostalgi-tripp att få somna till ljudet ifrån hästarna därnere – påminde så mkt om de år då jag jobbade som hästskötare & bodde på det viset på vissa ställen!
  • Tävlingen flöt på helt suveränt, det var ett extraordinärt bra gäng med funkisar – det uppskattas som domare!
  • Nga enstaka lopp var såpass bra att jag fick rysningar, bla. Johanna & Näsans i agility 2B. Grattis till dubbelvinsten igår!!
  • Lite extra kul att det var ett flertal ekipage med som jag inte hade sett ”live” förut, de flesta söderifrån. Så ev. tävlingsarrangörer som bor söderut & läser här – jag åker gärna neråt i landet & dömer också! 😉
  • Jag fick mkt beröm för mina banor av väldigt många personer – tack! – hoppas bara att folk även vågar säga till (på ett konstruktivt sätt) om de är mindre nöjda med vad jag har ritat så att jag har möjlighet att lära mig av ev. misstag!

        

Klicka på banorna för att se dem i större format!

Det här inlägget postades i Agility, Emma och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Gårdagens tävling i punktform:

  1. Marketta skriver:

    Dom ser roliga ut. Synd att man aldrig hamnar på en tävling där du dömer, alltså agilitytävling. Rallylydnad har vi ju varit på flera 😉 . Dom där måttavstånden som du får på skissen, kommer dom automatiskt när du ritar linjen för ekipaget?

    • nattlejonet skriver:

      I agilitycourse behöver jag inte rita hundens väg utan den kommer automatiskt när jag numrerar + då även hur långt det är mellan hindrena.

      Ja, det är ju tråkigt att vi aldrig råkas på agilitytävling, men om jag mailar min domarkalender för nästa år så kan du anmäla dig till samma tävlingar? Jag ska bla. till Gällivare i mars – det blir väl bra? 😉 *asg*

  2. Marketta skriver:

    Gällivare 😮 , hittade du inga tävlingar närmare?

Kommentera

