Geocaching i Indien…

vakter-taj-mahal

…var ganska spännande! Det är vakter lite här & var, security checks (med metalldetektorer & kroppsvisitering) på många ställen som vid hotell, tunnelbanan, sevärdheter/tempel & tom. i större köpcentrum/gallerior. Dessutom är indierna väldigt många & mkt nyfikna (men även vänliga, sympatiska & positiva). Så; att ostört kunna leta efter gömmor här var inte så lätt… Jag var vid fyra cacher (i Jaipur, Agra & Delhi), hittade tre & saknade en (troligen upptäckt & snodd). Ett av mina största kap i geocachingkarriären hittills är nog cachen vid Taj Mahal. Där hade jag nämligen ingen nätuppkoppling & hade inte ens kommit åt cache-sidan i förväg, det enda jag visste innan var i ungefär vilket område (av 300 x 500 m!) som cachen borde vara – & så hittade jag den trots svårigheterna – yes!!

gc-taj-mahal          besokare-taj-mahal

Vänder man på den konstgjorda stenen går det att vrida bort ett lock så att man kommer åt loggremsan som ligger inuti. Andra bilden visar ungefärligt avstånd från Taj Mahal till cachen (& gissa att jag passade på att logga när ingen var i närheten)!

Det här inlägget postades i Emma och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Geocaching i Indien…

  1. Jag hittade ingen förra gången vi var i New York, få se om jag lyckas den här gången…

Kommentera

