Boktips om mat

sotare-bok

Om man är det minsta intresserad av mat & hälsa bör man läsa ”Ett sötare blod” av Ann Fernholm. Högaktuell & helt klart den mest välskrivna populärvetenskapliga bok jag någonsin har läst. Finns bla. att köpa på Adlibris & mer info går att läsa på författarens blogg. Läs, läs, läs!

Om man är ytterligare intresserad av det här ämnet & relaterad info rekommenderar jag även: ”Matrevolutionen”, ”Hjärnkoll på vikten”, ”Hur mår maten” & ”Äta djur”.

Det här inlägget postades i Böcker, Forskning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Boktips om mat

  1. Fanny skriver:

    Hittade just din blogg i min jakt på klass 1-banor, tycker att du hade många roliga! 🙂 Sen fick jag se din lilla spanjor Zappa och det var extra kul för jag har en liten spanjor som är ganska lik! I morgon ska vi försöka oss på en av dina banor… (en del av den i alla fall)

Kommentera

