Target för tidtagare

En smart grej som jag lärde mig i helgen (& som jag inte har sett förut vad jag kan komma ihåg) var att de hade en target-platta på marken för att tidtagaren skulle stå på exakt samma ställe vid varje hund.  Som domare kändes det tydligt & bra, & det borde det göra även som tidtagare (särskilt om man är orutinerad). I Nordmaling använde de en platta med spik igenom som de slog ner i backen (precis som när man sätter fast plastband på gräsmatta). Den enda invändning jag kan tänka mig är om hundens väg passerar där under loppet, fast då skulle man mkt väl kunna spraymarkera istället. Inomhus borde en liten bit silvertejp kunna funka. Den här idén ska jag ta med mig till fler klubbar!

Det här inlägget postades i Agility, Emma och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Target för tidtagare

  1. toktassarna skriver:

    mm, det brukar jag köra med när jag har möjlighet!

Kommentera

