SM-träning i rally

Har tillbringat senare delen av dagen idag med att döma tre mästarklass-banor för ett par ekipage som ska tävla (& en som står som reserv) på SM i rallylydnad om två veckor. Toppen för dem att få träna på mästarklass-banor (eftersom det var så få tävlingar här uppe under senare delen av sommaren), bra träning för mig att få döma mästarklass & även träning för en ny skrivare. 🙂

Jag har nog aldrig lagt ner så mkt tid på att rita tre rallybanor tidigare; försökte få med så många moment som möjligt & variera svårigheterna så gott det bara gick. Nu är iaf mitt huvud helt slut… Hoppas fler använder banorna så att de kommer till nytta!

       

 

Klicka på banorna för att se dem i större format!

Det här inlägget postades i Rallylydnad och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till SM-träning i rally

  1. katinka skriver:

    Jag provade bana A igår och jag har ett par undringar. Det gäller tempot. Frestelsen gör man väl i normalt tempo, men vart ska man sänka tempot.? När man kommer till första konen eller innan? och när ökar man tempot igen? Sen är det långsamt tempo fram till nr 6. 403 gör man väl i normalt tempo, men var ska man återgå till långsamt tempo? När man kallat in hunden och den kommit in till sidan eller? Allt detta skulle jag frågat om jag varit med på banvandringen. Kul med lite nytt att träna på f.ö. 🙂

    • nattlejonet skriver:

      Stämmer att man gör både frestelsen & själva inkallningen över hinder i normalt tempo. Sedan var tempoväxlingarna upp/ner sker vid frestelsen är svårt att förklara så här – du skulle ha varit med & kollat på träningen! 😉 Efter hindret blev det iaf långsam gång när hunden var i fotposition igen. Kul att du använder mina banor! 🙂

  2. katinka skriver:

    Mm, jag förstår att det är svårt att förklara. Men tack ändå! Jag ska använda de andra banorna också framöver 🙂

Kommentera

