Rallytävlingen igår

Smidig liten kvällstävling, precis i närheten, med enbart avancerad & mästarklass. Hade två domarelever som bakdömde så med protokollgenomgång & efterdiskussioner blev det ganska sent… Det dök upp nga frågeställningar som var nya för mig (både med domareleverna & på banvandringarna), så nu får jag/vi lyssna runt bland andra domare & lusläsa/tolka regler för att förhoppningsvis komma fram till ngt vettigt. Ju mer man lär sig desto mer förvirrad känner man sig, eller hur är det? 😉 Generellt sett så tycker jag dock att sporten är på väg mot ngn sorts gemensamma riktlinjer för hur momenten ska utföras, & bedömmas, utan att det spretar allt för mkt.

 

Det här inlägget postades i Emma, Rallylydnad och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Rallytävlingen igår

  1. Marketta skriver:

    Gissa om jag var trött imorse. Var faktiskt inte riktigt säker på om jag levde eller inte. Men klockan var halv ett när jag kom hem inatt. Och upp halv fem imorse 🙂 . Men dagen gick bra, visserligen 2 disk. Men en hoppbana som gick kanonbra och var jättekul att springa, och en agilitybana som inte hade sett en klass 2 bana en gång 😮 . Lizzie upptäckte mitt i slalomet att hon faktiskt kan gå lite snabbare, med resultatet att hon gick.

    Men det var en väldigt intressant kväll igår, och trevlig.

    • Carola Hag skriver:

      Tack för en trevlig o intressant kvällstävling, några av frågorna vi hade, har hamnat på fb auk rally domare. Honnören gjordes som den skulle enligt domaren som svarade. 3 steg bakåt felö efter 45 grader av vad jag förstod.
      Kul att få ett ansikte på dig Marketta.

      • nattlejonet skriver:

        Tack själv! Jag trodde att ni två hade träffats förut? Men, då har ni gjort det nu iaf! Backa 3 steg (nu när jag är överens med mig själv 😉 ): sned >45 grader, felö >90 grader…

    • nattlejonet skriver:

      Galning! 😉 Tack för givande diskussioner!!

  2. Marketta skriver:

    Hon gick ur slalomet skulle det stå 😉 . Jag brukar aldrig ta om slalom, utan jag fortsätter som om inget hänt. Kanske till fördel och nackdel.

    • nattlejonet skriver:

      Mest fördel tror jag, när man redan har fel ger det nog inte så mkt att traggla. Skulle vara om det blir fel ingång – det kan vara bra att ta om & få rätt.

Kommentera

