Zappa fick köra lite agility igår :)

När vi var på Knivsta BKs kvällstävling igår så blev jag tillfrågad om att starta Zappa i öppen-klassen, & ja – varför inte? 😉 Hon är i bra skick så nga hopp, tunnlar & en slalom skadar inte. Vi tränar ju egentligen inte alls längre så vi är inte samkörda & på filmen ser jag väldigt långsam ut – men kul hade vi båda två! Disken kom när Zappa drar in i rätt port i slalom & sedan fortsätter rakt fram in i den långa blåa tunneln… Sedan höll jag inte i henne så hon smet in i den korta tunnel bakom ryggen på mig & därefter blev det en egen bana. Men, hon har fortfarande en del tryck i sig & jag är mest nöjd med att hon gjorde en så fin slalom på andra försöket. I målområdet lyckades hon dessutom sno en korv som låg helt öppet så belönad blev hon med råge. 😛 Älskade tokhund!

Det här inlägget postades i Agility, Emma, Mina djur och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

