Slottshoppet dag 2

Idag har jag ”bara” dömt ca 200 ekipage (först i agility- & sedan hoppklass). Hade ganska många timmars paus mitt på dagen där jag hann äta, fika, gå en promenad (för att ta två geocachar), mingla & fika en gång till – & så givetvis titta på agility från sidan av banan.

Min hopp 1-bana för large som jag hade ritat (& dömde) var ok, men jag var inte helt nöjd med den utan känner att jag egentligen hade behövt bearbeta den en vända till. Nåja, så kan det vara ibland, svårt att prestera perfekt varje gång! 😉

Dömde även agility 3 small där Timo (som har godkänt att jag lägger ut banskisssen här) hade ritat en bra bana. Jag hade ett hopphinder som  nr. 12 & platta tunneln som nr. 13 (istället för däcket), men annars var banan som på skissen. Man fick röra sig lagom mkt som domare på den här banan, såg allt bra & det blev ett bra flyt (vilket det även såg ut som att de tävlande hade). Det är inspirerande med större tävlingar där man dömer på andra domares banor & vice versa!

Klicka på banorna om du vill se dem i större format!

Det här inlägget postades i Agility, Emma och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

