Resultatet på Zappas DNA-test har kommit!

Zappa har dessa raser i sig:

   

Pekingese (20-36%)                  Yorkshire terrier (20-36%)

          

Dalmatiner (10-19%) Engelsk springer spaniel (10-19%) Rhodesian ridgeback (10-19%)

Flatcoated retriever (<10%)

——————————————————————————————————-

Tala om att jag fick mig ett gott skratt när jag läste resultatet; ingen av dessa raser har jag (eller ngn annan) gissat på under de snart 10 år som jag har levt ihop med Zappa. Häftigt!

När jag tänker efter kan jag dock hitta ngt ifrån alla dessa raser i hennes personlighet. Utseendemässigt hamnar hon ungefär på ett genomsnitt (storlek, kroppsform, hängande öron, noslängd), förutom pälslängden då. Fast hon påminner ju egentligen minst om de två raser som hon har mest av i sig… Att jag brukar hävda att hon är en stor hund i litet format fick helt plötsligt en annan innebörd! 😛

Det här inlägget postades i Mina djur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Resultatet på Zappas DNA-test har kommit!

  1. Sofia skriver:

    Haha! Jag visste inte ens att man kunde göra något sådant! Intressant!

  2. maria d. skriver:

    Häftigt!! Men som sagt hon ser då inte ut som nån av dom där raserna! Men stor hund i liten förpackning – ja, haha det är huvet på spiken de´!

  3. maria d. skriver:

    jag menar så klart tvärtom!!!

  4. maria d. skriver:

    nämen nä det gör jag inte alls – jag menar precis vad jag skriver, behöver nog vila hjärnan en stund nu 😀

  5. baraomfiasflock skriver:

    Det var ju otippat och desto roligare 🙂
    En helt annan fråga. Jag skulle vilja lära mig och min lilla vita rallylydnad. Men tyvärr hålls det inte några sådana kurser på vår klubb (Växjö BHK). Så därför undrar jag om du har något tips på bra böcker eller DVD där man går igenom hur man tränar in de olika momenten?

  6. Marketta skriver:

    Hoppsan! Det trodde man inte. Men det var ju alla fall inte bc i henne. Dom brukar ju annars vara lite här och där 😉 .

Kommentera

