Naturupplevelse -> dessa tama rådjur…

Ser ni både Zappa & rådjuret på fotot? Det är inte många meter emellan dem, men de har ännu inte noterat varandra utan håller koll på mig.

Om man förstorar ser det ut så här:

Efter lite betänketid gick rådjuret upp på vägen, fick syn på Zappa & bestämde sig för att gå ännu närmare!! Det var faktiskt först när jag stampade i backen som den stannade upp & sedan vände & gick åt andra hållet.

           

           

Kändes rätt skönt att Zappa skötte sig perfekt under hela rådjursmötet! 😛

Det här inlägget postades i Mina djur, Natur och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Naturupplevelse -> dessa tama rådjur…

  1. Eva skriver:

    Den hade nog lagt sin unge där… häftig bild!

  2. Marketta skriver:

    Det där skulle inte gå med våra, men däremot med min första collie. En kväll hade mina föräldrar släppt ut han på baksidan. Deras tomt är alldeles invid skogen. Efter en stund kom hunden tillbaka med 4 rådjur i släp. Han stannar till och tittar på dom och tänker ”jaha, skall ni med in också” . Sen fortsätter han in. Det var bara ett par meter mellan rådjuren och han.Det var nån gång på 80-talet. Vi hade inget staket runt tomten heller, och han gick aldrig utanför utan tillstånd. Grannen hade en schäfertik, och de stod ibland vid tomtgränsen och pussades, men inte en tass gick över på andra sidan hos nån av dom.

  3. maria d. skriver:

    Häftigt! Jag hade en gång för ett par år sen en rådjursmamma som valde att föda sitt lilla kid på vår tomt. Hobbe min gamle bc jag hade då vaktade det lilla kidet som en stolt far när mamman inte var i närheten. Kruxet var hur dom skulle komma ut…vi fick till slut låta grinden stå öppen så att dom så småningom kunde leta sig ut. Men hundarna va hur lugna som helst över hela situationen. Frågan är varför hon valde vår tomt att föda på? Mitt i ett villaområde med två hundar!

Kommentera

