Studie av katter

Även om jag inte pluggar just nu så är jag alldeles för nyfiken för att inte söka mer kunskap. Hittade en litteraturstudie om ”Grupphållning av och dess påverkan på den domesticerade katten (Felis silvestris catus)”.

Det är omstritt hur pass domesticerade våra tamkatter är & om de utvecklar hierarkier, & även hur deras kommunikation ser ut. Läs om du vill få reda på en mängd fakta (& frågeställningar) om katter!

Själv är jag övertygad om att de raser som jag har haft flest individer av (perser & exotic) är fullständigt domesticerade. De verkade trivas alldeles utmärkt med att bo i flock på som mest fyra vuxna djur (+ hund). Däremot tycker Spucko, som nuförtiden är ensamkatt, att han får för lite uppmärksamhet & sällskap i dagsläget…

Det här inlägget postades i Forskning, Mina djur och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

