Rått-agility

Här är ett foto (i urusel kvalité, jag vet) på min råtta Gråis (Abacus El Camino) från -99 när vi visade rått-agility på en mässa i Skåne. Det är inte riktigt samma sak som agility med hund; det är ingen handling att tala om eftersom alla hinder står på rad eller i en U-formad bana, man får röra (men ej lyfta råttan), råttan kan få stilpoäng osv. Hindren kan se helt olika ut beroende på vem som har gjort dem & det är en bangenomgång där man får veta hur de ska tas. Det är länge sedan jag var aktiv med råttor men jag gissar att rått-agility (& utställningar) går till på ungefär samma sätt fortfarande.

Besök Svenska Råttsällskapet om ni vill veta mer om tamråttor (Rattus Norvegicus)!

Det här inlägget postades i Agility, Mina djur och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

