Det var den dagen på agilityplan

På ett ungefär har jag dömt 270 hundar i hoppklass idag. Största klassen var ca 100 large-hundar, sedan kunde jag den banan… 😉 Det är definitivt en fördel att vara ganska uthållig om man är agilitydomare, för det krävs en hel del för att kunna hålla sig alert under så lång tid. Men kul som tusan är det iaf!!

Jag har fått se läckra slalomingångar, snygga, tighta svängar, bra samarbeten & fullt ös. Vissa ekipage/förare tittar man lite extra på; som Åsa E – inte alltid det håller hela vägen men det finns ALLTID bitar av banan som hon löser på oväntade / intressanta / snygga sätt!

Mina båda hoppbanor ritade jag väldigt snabbt en kväll här i veckan & jag tyckte kanske att de verkade väl lätta, men i praktiken visade det sig att de var ganska exakt den nivån jag vill ha på klass 3-banor. Utslagsgivande utan att ha extrema fällor som många faller i, utan istället fel & diskar lite här & var. Givetvis ett gäng nollor också, vissa med väldigt bra tider.

Nu ska jag packa om domarväskan & kolla på mina banor inför morgondagens rallytävling i Norrtälje.

       

Klicka på banorna för att se dem i större format! 

Det här inlägget postades i Agility, Emma och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

