Hektisk dag

Det har verkligen gått i ett idag. Tyvärr har både aktivering av mina hundar & mat till mig själv i princip bortprioriterats så dagens bana publicerar jag (både här i bloggen & under ”Rallylydnadsbanor”) men de tankar som snurrar i huvudet skriver jag ner en annan dag. Hundarna har precis fått en riktig promenad & kvällsmat, nu är det mat till mig & sedan sängen.

Det här inlägget postades i Emma, Rallylydnad och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Hektisk dag

  1. Åsa Lundbergh skriver:

    Tack för en rolig och trevlig bana idag, Emma. Men GLÖM för all del INTE att ta hand om dig själv!! Jag är hellre utan rallyn än att ni domare (och andra för den delen) sliter ut er och att era stackars vovvar får sitta emellen. Lätt att säga – svårare att göra (*veta*). Kram.

    • nattlejonet skriver:

      Tack Åsa, kul att du uppskattade min bana! Tyvärr hamnar mina hundar nästan alltid lite i kläm de dagar jag dömer. Fast å andra sidan så har de nog det oförskämt bra de allra flesta dagar som jag INTE dömer – & de dagarna är betydligt fler! 😉

  2. Marketta skriver:

    Det var en rolig bana 🙂 . Fast jag fattade inte att jag gjorde ett omtag där vid 16 😮 . Såg du inte att Lizzie var på väg till Willys för att shoppa 😉 . Hon tyckte jag var snål med godiset så hon tänkte dra dit :)) . Hoppas det är löpet som gjorde att hon inte gjorde allt som hon annars brukar göra. I normala fall behöver jag aldrig säga åt henne att hon skall sitta, utan när jag stannar så sätter hon sig automatiskt. Men inte igår 😦 .

    • nattlejonet skriver:

      Jag tyckte väl att det inte riktigt såg ut som vanligt… Nr. 16 kunde lika gärna ha blivit större förarfel -> samma avdrag, men eftersom ni eg. hade påbörjat momentet & sedan backade & gjorde om ansatsen så tyckte jag att det stämde bättre med ”ej medd. om”. Domaren dömer! 😉 Åkte ni förbi & shoppade på Willys sedan då?

  3. Marketta skriver:

    Nej, vi stannade vid godisaffären i Morgongåva och handlade åt tvåbenta istället 😉

  4. Marketta skriver:

    En fundering bara, man lär sig ju inget om man frågar. Men när du skrev backade, så var det väl jag som tog ett steg bakåt, alla fall tror jag att jag gjorde det. Därmed blev det ett omtag, eller hur? Om jag hade stått stilla med fötterna och fått henne tillbaka på min sida innan vi gjorde bytet. Hade det blivit bris då? Vad sjutton har jag gett mig in på. Det finns ju en del som kan få till vad som helst vid en skylt, och hålla reda på allt det där. Det räcker ju inte bara och titta på hunden, utan det skall tittas på alla fötter också 😮 .

    Sen var det där med vänstersvängen jag funderade också, den du hade före slalomet. Får jag inte göra så att jag när jag svänger ställer foten framför henne? Jag måste alltså vrida mig på samma fläck som jag står på. För jag såg att jag hade fått ff på den. Då måste jag alltså börja om med den, men det är så svårt att få henne och lyfta rumpan där annars. Eller var det kanske nåt annat jag gjorde så att det blev ff. Fast det kommer du knappast ihåg längre.

    Nä, dags och sova, god natt!

    • nattlejonet skriver:

      Ja, det stämmer att det var du som backade. Om du hade stått stilla så hade det troligen blivit bris, pos & ev. sen. Det kommer att gå jättebra att utbilda sig till domare, men visst är det mkt att hålla reda på… Det är inte riktigt så svart-vitt att döma som man kan tro om man inte har gjort det!!

      Mom. 4 kommer jag inte ihåg hur just du utförde men det var flera som fick ff för att de inte gjorde den på stället. Vi kan diskutera det mer nästa gång vi ses, om du vill!

  5. Marketta skriver:

    Ok, låter bra det. Det är så tråkigt när man inte har nån som visar momenten i dom högre klasserna. Man läser beskrivningen och tror att man förstår 😉 .

Kommentera

