Dagens promenad-fynd, eller inte…

När det gäller att hitta äckligheter så står det 1-1 mellan mina hundar idag. Först ut var Zappa; ett kaninhuvud låg & väntade på henne ca en meter ifrån gångvägen längs med Fyrisån – mums! Hon släppte iaf självmant när jag kom fram & sa loss.

Ungefär 250 m senare så kommer Bill med en hel, väldigt död ekorre i munnen; urrk. Fast jag är lite imponerad av att han kom fram till mig & släppte ekorren direkt när jag tog den i svansen. Jackpot med godis till båda hundarna! Är väldigt glad att de inte fick för sig att rulla sig på sina fynd….det har ju hänt förr om man säger så! :/

Det här inlägget postades i Mina djur, Natur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

