Djuraffärer i New York

Önskemål ifrån Åsa; hjälp att hitta djuraffärer i New York!

Jag var i NY i knappt två veckor förra hösten & letade reda på mååånga djuraffärer. Är nog lite skadad eftersom jag, vart jag än åker, bara måste leta reda på varenda djuraffär som finns i området. I NY fanns det tillräckligt många djuraffärer! 😉 Tyvärr hittar jag inte kartan jag använde då, men den blev välanvänd så jag vet inte om den hade varit till så mkt hjälp iaf.

Googlar man på pet shop new york map så kommer man till den här sidan. Mitt tips är att notera adresserna till djuraffärer i närheten av boendet/på väg till utflyktsmål/i närheten av andra intressanta ställen osv. & sedan besöka så många djuraffärer som man har lust & hinner med (& resesällskapet klarar av…)!

     

     

Petco på 860 Broadway & 1280 Lexington Avenue var de största djuraffärerna jag hittade till. Sedan fanns det mängder med källar-& kvartersdjuraffärer som kunde vara lite svåra att hitta ibland. Till min glädje var det bara ett fåtal av de djuraffärer som jag var i som sålde valpar/kattungar, för usch – det skär verkligen i hjärtat att se dem sitta där i små burar. 😦

Det här inlägget postades i Emma och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Djuraffärer i New York

  1. toktassarna skriver:

    har skrivit ut karta 🙂

  2. sanna skriver:

    Hej Åsa, är det billigare med hund saker i usa? Eller vet du om det finns någon outlet eller liknande?

    Mvh sanna 🙂

Kommentera

