Motsatsen till egentid med matte

Med hjälp av en granne (som brukar passa Spucko när jag är borta) så har jag blivit varse att Bill är en sångfågel när hundarna blir lämnade ensamma hemma… Hm, mindre bra. :/ Enligt tidigare ägare så skulle det inte vara ett problem, men det är väldigt stor skillnad mot att vara i hundgård med många andra hundar i närheten -> då märks det inte när människorna i flocken försvinner. I min lägenhet blir det väldigt lugnt & tyst när ingen är där. Så; nu är projekt ensamhetsträning påbörjad!

Det här inlägget postades i Mina djur och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Motsatsen till egentid med matte

  1. Åsa o Kaia skriver:

    Vet preciiis hur trist det är att få höra det av grannarna… Jag är fortfarande livrädd varje gång jag kliver ur hissen för att se en lapp på dörren…

  2. Rebecka skriver:

    Hoppas det går bra för er! =) Jag köpte min hund när hon var 2 1/2 år och hon hade aldrig varit ensam tidigare. Efter en hel del ensamhetsträning klarar hon nu detta galant. Lycka till =)
    // Rebecka & Aili

    • nattlejonet skriver:

      Tack! Han är inte helt galen av ensamhet (om inte annat så är ju min andra hund oftast hemma med honom) så jag tror nog det löser sig ganska snabbt. 🙂

Kommentera

