Mer tränings-funderingar

Jag funderar & analyserar, mest när jag är ute & går med hundarna faktiskt. Det är då jag helt ohämmat (& oftast ostört) kan roa mig med att studera dem. 🙂

Zappa är som personlighetstyp (utan att ägna sig åt antropomorfism) mer åt det extroverta hållet medans Bill är mer motsatsen, introvert. Det ställer roliga krav på mig att tänka om, & vidare, för att kunna träna Bill på ett bra sätt. Den högst preliminära planen, just nu iaf, är att starta honom i agility om ett år ungefär.

Det är nyttigt att ha en ny hund att träna; nu får jag tänka efter vad jag brukar ge för tips till mina kursare. Det är alltid lättare att säga till andra hur de ska göra! 😉

(Apropå träning; Bill har iaf lärt sig att stanna kvar på kommando – annars hade jag aldrig kunnat ta fotot till den nya headern.)

Det här inlägget postades i Emma, Mina djur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Mer tränings-funderingar

  1. fondelius skriver:

    Visst är det kul att fundera och analysera… jag har precis i min tok-abstinens tagit tillbaka klickern på Ronja, mycket intressant då hon idag inte tycker att den är äcklig utan jobbar väldigt intensivt med att få mig att klicka… Ålder?! Hörsel?? Erfarenheter?! Bättre tränare?! Knäpphet?! Träningsabstinens!?!? Hmmmm mycket att fundera på där men intressant!!! 😀

  2. Mariana skriver:

    Tjena Emma! kul att du skaffat en hund till. Hoppas att allt är ok.

Kommentera

