2 x naturreservat

Inspirerad av Eva Marie så tänkte jag börja besöka naturreservat när jag är ute & åker. Hundarna måste ju ändå rastas & det är alltid roligt att gå på nya ställen.

Idag stannade jag/vi vid två NR – det första stoppet var planerat & det andra impulsivt.

Stendörrens NR gick vi i strax efter lunch; verkligen jättehärligt med klippor, skärgård & hav. Tyvärr alldeles för mkt folk för min smak. Men en solig söndag blir det ju tyvärr så…

Ngn timme senare svängde jag av vid Ramunderberget i Söderköping. Fortfarande sol & fint väder men färre människor ute. Dessutom hade snön & isen tinat här så det blev en toppenrunda på både markerade leder & uppför/nerför i terrängen.

Tror faktiskt att mina hundar är rätt nöjda med dagen trots att det blev ganska många timmars bilåkning.

Det här inlägget postades i Emma, Mina djur, Natur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2 x naturreservat

  1. propirayaEM skriver:

    Kul att du tog dig dit, men… jag blir seriöst ´förvånad över att det var folk där. Jag har under de fyra gånger jag varit där inte stött på människor… och jag har varit där under helger. Jag har helt enkelt haft tur 🙂

Kommentera

