Hur tränar jag?

Nu när jag har en ny hund igen så är jag ju tvungen att tänka över & analysera hur jag egentligen har tränat med Zappa tidigare (& även Ozzi & Deia).

Det jag har kommit fram till är att jag ofta leker fram det jag vill träna på. Väldigt sällan detaljplanerat men ngn översiktsplan har jag (iaf i huvudet).

Än så länge är Bill & jag bara på stadiet träna lek & kommunikation. Så för en stund sedan körde jag ett pass med tricks-träning här hemma. Zappa fräschade upp lite av det hon kan & sedan testade jag av lite vad Bill ev. kan. Det svåraste med två hundar är nästan att få den man inte tränar att stanna kvar där jag har parkerat den… Med mer träning & tålamod så kommer det garanterat att funka till slut! Vill jag göra det svårare så går det ju alltid att träna båda samtidigt. 🙂

Det här inlägget postades i Emma, Mina djur och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hur tränar jag?

  1. Carina skriver:

    Träna som du brukar, men kanske lite mindre släpp och självförtroende…

    • nattlejonet skriver:

      Vad menar du nu? 😉 Bill har redan fått mer självförtroende, men han är en annan typ av hund än Zappa så förhoppningsvis blir det mer lagom på banan sedan.

  2. fondelius skriver:

    Åååå träna är kul!!!!!! Vill också!!! Plågar den stackars rottisen till leda… hon vill bara ligga och lata sig och få godiset serverat på silverfat! Jobbigt ju, att tänka! Jag dammade av klickern för henne häromdagen… DET var intressant! 😉

  3. toktassarna skriver:

    Ja, i början är det ju den hunden som ligger på soffan man tränar, inte den hunden man har på golvet och låtsas träna med…

Kommentera

